måndag, januari 12

Nytt år, ny start

Nu är det hög tid att starta bloggandet på det nya året. December går för min del alltid i julens tecken och då hinner jag inte med annat än att tillverka julkort, köpa klappar, slå in klappar (2008 års tema var orange-svart-randigt), skriva julrim och allmänt pyssel. Nu är julen utkastad och nerpackad och det är dags för annat.
Föregående weekend tjuvstartade på fredagen med besök på Liljevalchs tillsammans med M. Vi såg utställningen med verk av Isaac Grünewald, Sigrid Hjertén och Leander Engström.
Helt underbart!!! Vilken färgprakt!!!

Om man tänker på att tavlorna målades runt 1915 så blir det än mer fantastiskt. Jag blev inspirerad att börja måla igen. Så svårt kan det väl inte vara....
Före och efter utställningen gick vi till Blå porten som ligger vägg i vägg. Först jättegoda lammfärsbiffar till lunch och efteråt en fika för att lugna ner oss. Vi tog bussen till Sergels torg och promenerade sen i rask takt på Drottninggatan och genom Gamla stan till Slussen.

Lördagen ägnades åt inköp av diverse. Köpte en foderautomat för frön till fåglarna.

Söndagen gick i motionens tecken. Fick en pedometer i julklapp av dottern. I julklappen ingick att hon och jag ska ta en långpromenad på helgen och att jag ska gå en tur allena någon gång i veckan.

Vi tog bilen till Sickla sjö och promenerade runt den (sjön alltså). Isen såg ut att vara knagglig. Det var en hel del skridskoåkare ute. Efter promenade stod pedometern på drygt 7000 steg! Godkänt.

1 kommentar:

Hemulen sa...

Äntligen en uppdatering av bloggen! Hade nästan gett upp hoppet... :)
Välkommen tillbaka in i bloggvärlden!

Kram H