söndag, januari 18

Målarverkstad

Oskar och jag hade bestämt att vi skulle måla apelsiner på söndan. Han hade hittat några torkade apelsiner och vi skulle avbilda dem. Apelsinerna hade blivit mörk-orange-bruna av torkningen och jag sa att en konstnär kan välja vilken färg som helst när han målar. Oskar föreslog då att apelsinerna kunde vara blåa, vilket jag tyckte var ett utmärkt förslag.
Oskar var klar att måla redan när jag kom ner till frukost (jag vaknar betydligt senare än han gör) men jag fick lov att äta först.
Här har Oskar startat med lite blått och orange.
Jag hade tagit ner min farmors friluftsstaffli som hon använde ute i naturen, det är från sekelskiftet - förra alltså.

Oskars målning blev jättefin.


1 kommentar:

Hemulen sa...

Vilka fina apelsiner! En blivande konstnär kanske?