fredag, september 19

Förträfflig tratt


När man gör sylt, marmelad, chutney etc tycker jag att det är bra att använda en tratt när burkarna ska fyllas. Dels slipper man kladd, dels behöver man inte få det varma innehållet på sig. Jag är lite darrig och då är det lätt hänt.
Tratten måste ha ett stort hål för att de stora bitarna ska kunna åka igenom! När man letar i affärerna finns det bara trattar med små hål. Jag har letat över 1 år för att hitta en vid tratt efter att husets gamla utvandrat österut.
Igår hände det!
Tratten låg i fönstret till GORDON-BLEU i Sturegallerian. Den kostade bara 25:-

Sen var jag på gott humör hela dagen...

1 kommentar:

Alice sa...

Vart vandrade tratten? Den som gick österut alltså. Det är jag väldigt nyfiken på.
Den gick åt samma håll som vikingarna en gång. Kanske den var historiskt intresserad. Världens första tratt som prenumererar på populär historia.
Nej nu är jag för flummig t.o.m för mig själv.